Należy przesłać zapytanie na email, robimy wycenę, po akceptacji przygotowujemy umowę i fakturę pro-formę na zadatek. Nie dokonujemy telefonicznych rezerwacji autokarów.
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie. Na terminy w maju i czerwcu warto zarezerwować autokar z nawet 6-miesięcznym wyprzedzeniem. Natomiast na terminy zimowe (z wyjątkiem ferii) można rezerwować autokary z kilkutygodniowym zapasem. Zasadniczo, jeśli znane jest miejsce wyjazdu i orientacyjna liczba pasażerów to nic nie stoi na przeszkodzie aby już w tym momencie dokonali Państwo rezerwacji autokaru.
Żaden autobus nie może pojechać szybciej niż 100 km/h. Jest to ograniczone elektronicznie – tzn. nawet jeśli kierowca będzie chciał przekroczyć tę prędkość to i tak autobus mu na to nie pozwoli. Prędkość 100 km/h jest dopuszczalna tylko dla autokarów, które przeszły specjalne, dodatkowe badania techniczne i uzyskały odpowiedni wpis w dowodzie rejestracyjnym. Możliwość rozpędzenia się autobusu do 100 km/h dotyczy oczywiście tylko dróg ekspresowych i autostrad. Na pozostałych drogach poza terenem zabudowanym autokary mogą jechać 70 lub 80 km/h a w terenie zabudowanym 50-60 km/h.
W różnych krajach Europy prędkości maksymalne autobusów ustala się na różnych poziomie. Pełną rozpiskę można znaleźć pod tym linkiem: Limity prędkości autokarów w Europie
Przede wszystkim nie należy przyjmować więcej zgłoszeń niż jest miejsc w autokarze. Przed rozpoczęciem zapisów należy ustalić jaki autokar przewidziany jest do wykonania zamówienia. Kierowca nie ma prawa zabrać na pokład większej liczby pasażerów niż jest wpisana w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Czasem możemy zamienić autokar na większy – o ile taki jest dostępny. Niekiedy zdarza się jednak, szczególnie w szczycie sezonu, że nie mamy dostępnych żadnych autokarów. Prosimy zatem możliwość zabrania dodatkowych pasażerów uzgadniać przed ich zapisaniem na listę uczestników wycieczki.
Owszem, w niektórych przypadkach możemy wydłużyć termin na wpłatę zadatku lub nawet podpisać umowę bez niego. Dotyczy to w szczególności naszych stałych klientów.
Temat – „rzeka”. Zacząć trzeba od tego, co rozumiemy przez „autokar”? Bo zgodnie z przepisami „autokarem” jest każdy pojazd zabierający więcej niż 9 osób (łącznie z kierowcą). Czyli np. Mercedes Sprinter, który powszechnie nazywamy „busem” jest pełnoprawnym autokarem.
Ale zakładam, że pytasz o standardowy, „duży” autokar. Zabiera on odpowiednio około:
50-55 pasażerów – autokar 12-metrowy (najczęściej spotykany)
55-60 pasażerów – autokar 13-metrowy
57-63 pasażerów – autokar 14-metrowy
65-71 pasażerów – autokar 15-metrowy
75-91 pasażerów – autokar piętrowy
Piszę tutaj o najczęściej spotykanych konfiguracjach foteli w autokarach w Polsce. Od każdej z podanych wartości znajdą się oczywiście wyjątki. W naszym blogu znajdziesz artykuł o tym, jak związek ma liczba siedzeń i długość autokaru z komfortem podróżowania.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Każdy wyjazd kalkulowany jest indywidualnie.
Liczba dni trwania usługi, trasa (ilość kilometrów), ilość pasażerów a co za tym idzie rodzaj autokaru, opłaty drogowe, termin – czy w szczycie sezonu, czy poza.
Szczyt sezonu, a co za tym idzie – najwyższe ceny i najniższa dostępność pojazdów przypada na drugą połowę maja i pierwszą połowę czerwca. Duże obłożenie jest również na początku i na końcu wakacji oraz ogólnie od połowy czerwca do końca października. Dużo zleceń jest również w ferie w każdym województwie.
Przy wyjazdach z pobytem kierowcy zwyczajowo świadczenia te opłaca zleceniodawca – tak jest po prostu taniej i wygodniej. Jeżeli chcesz abyśmy to my zapewnili kierowcy noclegi i wyżywienie poinformuj nas o tym przy składaniu zapytania – uwzględnimy je w cenie usługi.
Nie stanowi to przeszkody w oszacowaniu zapotrzebowania. Nie musisz znać dokładnej liczby pasażerów, wystarczy, że określisz ją szacunkowo z limitem maksymalnym. Dopasujemy odpowiedni autokar:
- do 24 osób – bus typu Mercedes Sprinter, Volkswagen Crafter
- do 30 osób – midibus – Mercedes Medio
- do 49 osób – autokar standardowy 12-metrowy
- do 62 osób – autokar 13-14 metrowy
- do 69 osób – autokar 15 metrowy
- do 85 osób – autokar piętrowy
Wszystkie nasze autokary mają pasy bezpieczeństwa. Obowiązkiem pasażerów jest zapinanie ich w czasie jazdy. Opiekunowie osób małoletnich powinni dopilnować aby wszyscy pasażerowie zapinali pasy bezpieczeństwa w autokarze.
Każdy z naszych autobusów przynajmniej raz na 6 miesięcy przechodzi kontrolę na Okręgowej Stacji Kontroli pojazdów. Dodatkowo pojazdy wielokrotnie w ciągu roku zatrzymywane są na trasie i sprawdzane przez Inspekcję Transportu Drogowego. Czasem zdarzają się jeszcze kontrole policji przed wyjazdami szkolnymi, jednak są one coraz rzadsze. W praktyce jadąc naszym autokarem możesz mieść pewność, że był on sprawdzany przez profesjonalne służby najpóźniej 1-2 miesiące temu.
Tak, każdy autokar w okresie zimowym ma zestaw łańcuchów śniegowych.
Takie przypadki zdarzają nam się niezmiernie rzadko ale nie możemy ich wykluczyć – choćby złapania tzw. „kapcia”. Nasi kierowcy to doświadczeni „wyjadacze” i z prostymi awariami poradzą sobie na drodze – są odpowiednio wyposażeni. W przypadku większych usterek, których usunięcie nie jest możliwe w krótkim czasie, zamawiamy autokar zastępczy na nasz koszt.
Oczywiście, możesz zamówić taką kontrolę w miejsce podstawienia autokaru. Uprzedź nas jednak o tym abyśmy podstawili autokar odpowiednio wcześniej. Policja nie powinna prowadzić kontroli jednocześnie z pakowaniem bagaży czy wsiadaniem pasażerów.